Sporda Performans Araştırmaları Topluluğu

Toplulukla İlgili Temel Bilgiler

Topluluğun adı

Sporda Performans Araştırmaları Topluluğu

Topluluğun Koordinatörü

Doç. Dr. Ender ŞENEL

Topluluğun Başkanı

Ahmet EYÜBOĞLU

Topluluğun Üye Sayısı

19

Topluluğun kuruluş amacı ve kısa tarihçesi:

25.04.2014 tarihli ve 151 sayılı Öğrenci Toplukları Yürütme Kurulu Kararı ile kurulan Sporda Performans Araştırmaları topluluğumuz, Dr. Ender ŞENEL’in Koordinatörlüğü’nde ve Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı öğrencisi Ahmet EYÜBOĞLU’nun Topluluk Başkanlığı’nda 12 üye ile faaliyetlerine başlamıştır.  Topluluğumuz altı aydır aktif olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

 

Topluluğumuz amacı sporun çeşitli alanlarında disiplinler arası ve çok disiplinli araştırmalar yürütmektir. Ayrıca spor bilimlerinin çalışma alanlarından hareket ve antrenman bilimleri, kinesyoloji, egzersiz fizyolojisi, fiziksel uygunluk, fiziksel aktivite, uygulamalı spor psikolojisi, sporda yetenek seçimi ve yönlendirme gibi konularda araştırmalar ve projeler yapmaktadır. Sporda çağdaş yöntem ve teknikler kullanarak sporda performansa yönelik araştırmalara liderlik etmek, sürekli bilimsel bilgi üretip elit sporcunun gelişimine katkı sağlayan etkin bir topluluk olmak, spor bilimleri alanına katkı sağlamak ve topluluğun ulusal ve uluslararası tanınırlığını artırmaktır.

 

Topluluğun şu ana kadar gerçekleştirdiği faaliyetler/kazanımlar/projeler hakkında bilgiler:

Topluluğumuz bugüne kadar TÜBİTAK 2209-A lisans öğrencileri projeleri destek programı kapsamında 10 proje başvurusu yapmış, üyelerimizin 9 projesi desteklenmeye hak kazanmıştır. Proje başlıkları şöyledir:

  1. Fiziksel Etkinlik Kartlarının Çevrimiçi Ortamda Uygulanması: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarında Bir Çalışma
  2. Sportif Erdeme İlişkin Türkiye’de Kullanılan Bazı Uyarlama Ölçümlerin Ölçme Eşdeğerliğinin İncelenmesi
  3. Türkiye'de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmede spor bilimleri paydaşlarının formasyon hakkındaki görüşleri
  4. Antrenörlerin motivasyon söylemlerinin sportif erdem açısından değerlendirilmesi: Öz Belirleme Perspektifi
  5. Bilgisayar Simülasyonu ile Hentbol Oyun Kuralları Öğretimi
  6. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Yetkinlik Algıları ile Akademik Destek Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  7. Akademik performans probleminin bulanık mantık modeli ile çözülmesi: Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarında bir çalışma
  8. Spor Bilimleri Öğrencilerinde Akademik Performansın Bazı Psikolojik Belirleyicileri: Hedef Bağlılığı, Zihinsel Dayanıklılık, Akademik Öz-Yeterlik
  9. Kadın ve erkek futbolcuların sportmenlik yönelimlerinin incelenmesi